Jaha, söndag igen...

...ja, utan tvekan är söndagarna lite smått dryga. Hade hoppats på bättre väder så man kunde rensat lite ogräs och grejat med annat i trädgården. Men man kan ju inte få allt eller hur? Lite svårt att fatta att det är sommar om ca 3 veckor. Tycker att våren knappt har börjat bara.

Igår satte jag mig i frisörstolen på Catwalk och lät mitt hår skördas en aning. Det blev uppklippning och en massa ljusa slingor. Blev lite smått chockad när jag insåg hur ljust mitt hår blev. Som vid alla stora förändringar så tra det ett tag innan man vänjer sig vid sin spegelbild. Men nöjd blev jag och det är så skönt att kunna ha håret utsläppt igen utan att det är i vägen. Får allt ta en bild och lägga upp tror jag. Men det blir nog inte idag. 

Nästa söndag ska lille Casper döpas, söndagen efter det är det Sagas tur att döpas och lördagen efter det så är det kalas för min brorson Marius  som fyller 5 år. Ska bli så roligt att träffa alla. Sedan rullar sommaren på. Hoppas på en fin sommar. Det behövs verkligen tycker jag.

En liten (djup) tanke....Tänk vad alkoholen ställer till det, för alla i dens omgivning som dricker utan att ha kontroll. Den som dricker och inte kan styra sina handlingar, välja sina ord. Alkohol som kan förändra en människa på detta obehagliga sätt. Som ändrar hela min syn på hur denna människa egentligen är som nykter. Som gör det svårt för mig att helt och hållet acceptera denna människa även när den är nykter...Är så svårt för mig att förstå hur man kan stå ut med sig själv och fortsätta att dricka på detta idiotiska sätt när alla runtomkring, speciellt de som står närmast lider. Denna överkonsumtion är för mig helt obegriplig och att man inte kan tänka ett steg längre innan man häller i sig som en idiot, helg efter helg....eller dag efter dag....

Med detta sagt så väljer man själv vilken syn andra ska ha på en, vilken uppväxt man vill ge sina barn. Ska man inte fråga sig själv...vilken förälder vill jag vara till mina barn, vilken syn vill jag att de ska ha på mig när de tänker tillbaka på sin barndom? Hur hade jag det själv?

Trevlig söndag!


Kommentarer
Postat av: Caprica

Jättefint! Skönt med ljust hår nu när sommaren närmar sig. Kramis!

2010-05-16 @ 22:24:36
URL: http://caprica.gylhian.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0