Tisdag 26/10

Nu är det i vanlig ordning snart dags för att hämta Lowe i skolan. Sedan bär det hemmåt för lite trädgårdsarbete. Gäller att passa på när vädret är fint. Idag har Lowe dessutom utegångsförbud och kompisförbud, då han har burit sig illa åt. Och nu känner jag att det är dags att sätta stopp för det innan det går helt över styr. Så jag hoppas att han kan acceptera detta idag utan en massa gnäll och bråk. Givetvis får han vara ute i trädgården och greja om han vill när jag är ute, men han får inte gå ngn stans.

Igår gick min viktminskningsstart lite åt skogen. Jag förlorade mig själv lite under kvällen. Men idag är det nya tag som gäller och ännu har det gått bra. De första veckorna är otroligt plågsamma, innan man blivit av med sitt sötsug. Men skam den som ger sig!

Just nu längtar jag efter nästa vecka som innebär skollov för Lowes del. Och för mig innebär det att slippa ha en tid att passa på morgonen. Även om Saga vaknar tidigt så behöver jag inte stiga upp och klä på mig och ge mig ut så tidigt. Så nu är det nedräkning....bara 3 dagar kvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0