Trötter

Känner mig ännu mer förkyld idag. Har haft en riktig skitnatt. Saga vaknade som vanligt kl 01.00. Tog ett tag innan hon ville somna om. Sedan har hon legat och snurrat och haft sig. Kl 05.00 bestämde hon sig för att hon inte skulle sova mer, försökte hålla kvar henne till klockan blev runt 06.00. Men kunde lika gärna gått upp innan. När hon väl fått sin välling så däckade hon och sov ca 1 timme. Känns dumt att börja ge henne välling mitt i natten nu när hon i princip aldrig ätit på natten innan. Men det är kanske för att hon är hungrig som hon vaknar. Hon har alltid sovit hela nätter fram tills för typ 2-3 veckor sedan. Nu vaknar hon VARJE natt mellan 00.00-01.00. Och trots detta vill hon upp innan klockan blivit 06.00. Inte konstigt att man själv vill gå och lägga sig innan klockan 21.00.

Idag ska eon stänga av strömen mellan 09.00-13.00. Ganska så många timmar, speciellt när man är ensam hemma och det stora sällskapet brukar vara tv:n eller datorn. Nu ska man sitta i mörker och inte kunna göra ngt. Bestämde mig därför att skjuta på morgonrundan med Pixi tills efter kl 09.00. Har förberett inför dagen med kokat vatten i termosar, så att Saga kan få mat och med en hel kanna kaffe till mig själv
. Hade inte varit fel med lite solsken idag. men man kanske skulle hämta in lite ved och tända sig en brasa.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0