Saga 8 månader idag!

Idag blir våran lilla dam hela 8 månader. Kan knappt förstå det. Igår var vi på bvc och visst har hon vuxit sig stor. Det var inte bara som man har tyckt. 8610g tung och 70 cm lång. Men hon har litet huvud, 43 cm. Kan fortfarande ha mössor för barn i åldern 4-6 månader. Lowe hade så stort huvud, hela 46,6 cm vid 8 månader.

Förmiddagen har spenderats på stan med mamma och storasyster Emelie. Och nu har jag beställt en ny vagn till Saga då de inte hade färgen inne som jag ville ha. Det blev en Carena easy. Liten och smidig. Men måste säga att jag blev helt förälskad i deras rosa teutonia timmy som dessutom var prissänkt. Men trots allt lite drygt tusenlappen dyrare. Hade fått låna pengar av min kära mamma så länge. Men den var lite klumpigare och bredare än Carenan, så jag fick lägga band på mig själv. Dessutom så hade säkert mellan 600-1000 kr tillkommit ytterligare för den fina rosa åkpåsen. I slutet på nästa vecka kommer vagnen.

Så nu ska den nuvarande vagnen tvättas och torkas av för att sedan fraktas hem till Anna som väntar smått i början på oktober. <3

Sagas framsteg den senaste månaden har varit stora. Hon kryper snabbare och snabbare, reser sig mot möbler. Igår ställde hon sig nästan helt upp på fötterna mot Pixis fodertunna. Men det såg lite farligt ut, så det fick jag avbryta. Sitter själv utan problem, spelar på läpparna och vinkar ibland. Leker mkt och gärna med alla leksakerna i lådan. Och två tänder har hon fått i underkäken.

Idag är vädret mkt fint. Så det blir väl till att stoppa Saga i vagnen och röja lite i trädgården. Tömmning av trädgårdstunnan på fredag, så då får man verkligen sparka sig själv i häcken för att komma ut och fylla den.

Hoppas att ni alla får en underbar dag!



(Carena easy) Bilden är hämtad från www.littlekidscorner.se

Klicka för att se nästa bild
(Teutonia Timmy) bilden hämtad från www.blocket.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0