Skoljogg och höstrusk!

Idag började Lowe redan 07.45. De skulle ha dans på gympan och sedan dags för skoljoggen. Men vilket ruskväder det blev. Var så friskt och soligt när jag lämnade Lowe på skolan. Och några meter hemifrån böjade det stänka lite smått. Men ösregnet kom med sådan fart att jag och Saga fick gå in via framsidan. Tur att man har en liten och smidig vagn numera. Nu var det inga problem att ta sig in det hållet med vagnen.

Pixi får snällt vänta med morgonrundan tills det värsta har lagt sig. Tror inte hon hade ngt emot det bnär hon väl sprang ut. För hon var lika snabb till att vända i dörren och springa in igen.

Tycker synd om skolbarnen idag. De kunde ju fått bättre väder nu när det är skoljoggen. Lowe och hans klass skulle jogga en runda på 3 km. Lowe var lite bekymrad över detta. Han sa att de skulle springa fem varv utan att få dricka. Sedan när man kom i mål skulle man få dricka.

Idag tänker jag bege mig in till stan. Min åkpåse till vagnen har äntligen kommit. Sedan blir det väl en tur till maxi för att handla lite blöjor och mat.

Tyvärr ser vädret ut att hålla i sig. Hoppas bara att det lugnat ner sig tills det är dags att gå och hämta Lowe.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Ja bättre väder kunde de ju definitivt ha fått. Hoppas Lowe har haft kul ändå idag :)

KRAM

2010-09-16 @ 12:29:22
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0