Punktering...

Ska försöka mig på att blogga medans Saga röjer rundor här hemma. Hon har verkligen blivit en aktiv dam. Reser sig mot allt och använder leksaksbackarna som promenadkärror. Ja, hon reser sig tom upp mot våra ben om vi ställer oss framför henne. Igår tog hon en premiärtur med läragåvagnen. Några steg blev det allt och hon släppte och stod alldeles själv i några sekunder. Vår lilla tjej börjar bli stor.

Igår när Jeppe och jag körde hem från Ö-tofta fick vi punktering på höger bakdäck. Han precis fram till Önnestad när bilen började hoppa. Och jo, riktigt som vi befarade...PUNKTERING!!! Jeppe försökte att byta till reservdäcket i mörkret och blåsten, men det gick inte att få av däcket. Låskolven (eller vad det heter) hade blivit rundad och passade inte längre. Tack och lov så var vi inte så långt hemifrån, så jag fick krypköra med bilen i 20 km/h resterande biten. Så idag har svärfar Bertil varit en räddande ängel och lyckats med att få av det. Tack och lov kunde han konstatera att punkteringen inte var mitt fel utan själva bilens konstruktions fel. En sänkt bil med 19 tums fälgar = ingen bra kombination tydligen. De var helt uppslitna längst in och det är nog bara en tidsfråga innan nästa däck också går. Jag har då aldrig sett ngt liknande. Så nu blir det till att köpa nya fälgar och däck som passar till våran bil. Som om det skulle vara nog....

Idag är det en sådan där obotat trist dag. Ensam är man (ensam vuxen) Jeppe är på galej med jobbet. Jag ska ringa hem Lowe snart. Han är hos en kompis. Alla verkar ha att göra...men här sitter jag och glor. Går mellan tv:n och soffan....Verkligen skittrist. Kallt är det här inne, men inte kan vi elda. Måste fixa långa grindar först så att vi kan spärra av köket. Vill inte ta några risker när det gäller Saga. Men dessa grindar kostar runt 1500 kr. Djup suck. Är så trött på att inte ha råd när man behöver, är så trött på att när man väl har pengar så händer det ngt med bilen eller med ngt annat här hemma och då har man helt plötsligt inte heller råd. Önskar bara att denna oturen kunde vända snart och ge oss lite tur i vår vardag.

Inte så upplyftande inlägg precis, hoppas att ni andra har en bättre helg!

Kommentarer
Postat av: Julia

Kan ni inte göra någon smart lösning så länge då, angående köket menar jag? Kompostgaller eller datorskärmarna? Någonting som gör att hon inte når fram åtminstone för ett litet tag.

2010-09-20 @ 16:41:14
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0