Vilken kväll...

Känner mig väldigt lättretad nu för tiden. Har ofta ont i huvudet, stressar ofta, hinner inte med vad jag ska och har envisa barn. Bråkar ofta med Lowe från morgon till kväll. Och varje gång jag blir arg försöker jag att säga till mig själv att detta var väl inte så farligt, ta det lugnt. Men jag kan inte, jag går på som en ångvält istället. Och jag vill ju inte att mina barn ska växa upp och tycka att de hade en arg mamma som bara skällde.

Ofta önskar jag att man hade ngn vuxen att bolla allt med under veckorna. Hur man ska hantera denna ständiga trotsen som pågår här hemma. Känner mig så ensam i uppfostran av våra barn och det hade varit skönt att kunna lämna över ibland. Att kunna säga att NEJ, nu får du ta över här för jag orkar inte. Och när man inte orkar, det är då det är lätt att bara skälla istället för att "prata". Ibland hade det varit skönt att under dessa stunder bara kunnat gå ut och gå och rensa tankarna för nya tag. Men jag kan ju inte gå iväg när jag inte har ngn att lämna över till.

Tiden då Saga somnade av sig själv i sängen om kvällarna är förbi. Nu kan hon hålla låda ett bra tag innan hon ger med sig. Och det är så lätt att bara gå dit och plocka upp henne och få henne att somna i min famn. Men jag har gjort det misstaget med Lowe som fortfarande har problem med att somna sjäv i sin säng. Så det vill jag inte göra igen.

Är det konstigt att man själv är redo att gå och lägga sig kl 20-21 efter en sådan dag?!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det har varit jobbigt men nu är första dagen avklarad och det gick jättebra tack :)



Ja det känns inte som man hinner med, helt galet att han snart är 1 år.



Ja jag vet ni försökte länge, måste varit jobbigt. Men ni fick en fin skatt tillslut :)



Jättefina bilder du lagt in på dem, men dem är inte så lika. Saga är mer lik dig och Love Jeppe :)



Hoppas att du får lite lugn och ro så du kan känna dig gladare och mindre stressad, jobbigt när man är inne i en sån period.



Jag beundrar dig som står ut med att vara själv så mycket, det hade jag nog aldrig gjort. Det är verkligen strongt av dig!



Oj det blev en lång kommentar.



ha det bra kramar

2010-09-28 @ 23:02:16
URL: http://baradu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0