Krassligt

Antar att vi inte skulle komma undan så lätt. Så friska som vi varit ett bra tag nu.

Nu har jag åkt på en massiv förkyldning som inte är av denna värld. Det var längesedan jag mådde så här dåligt av en förkyldning. Jag har nyst sönder min hals. Har aldrig i mitt liv nyst så många gånger som jag gjort nu i helgen. Och nu har även slemhostan kommit. Det lägger sig som ett lock för halsen som ger mig andnöd emellanåt. Och kroppen kämpar emot varje gång jag behöver hosta för det gör så förbannat ont, både i halsen och i lungorna. Jag har överdoserat nässpray så passa att det svider och sticker i näsan när jag sprayar. Så nu får jag använda näsolja istället. :S Jag har förbrukat några toarullar när jag behövt snyta mig och knaprat alvedon i mängder.

Det har verkligen kännts kasst att inte ha kunnat klarat av att jobba sin helg. Men jobbade iaf fredagen och nästan hela lördagen. Jag skulle ha varit på jobbet idag med. Men det hade kännts fysiskt omöjligt. Imorgon är jag ledig och sedan får vi se om jag klarar av att jobba på onsdag. Jag hoppas verkligen det. Kommer att bli ruinerad.

Saga väckte mig inatt. Hon har nu fått samma räliga hosta som jag. Och feber med den lilla stackaren.

Så idag hoppas jag på soffläge till största delen. Men det suger verkligen att inte må bra och samtidigt försöka hålla ihop sig för barnens skull. De behöver ju mat och annat trots att en annan är sjuk. Jag behövde iaf inte köra Lowe till skolan imorgon. D var så snäll så hon hämtade upp honom på vägen.

Hoppas att ni andra iaf mår bra och kan njuta av det underbara vårvädret....

Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch då, verkar som att väldigt många som är dåliga nu och speciellt barnen!! Hoppas hela familjen blir friska och krya snart!



Hur är de annars då? Länge sedan man såg dig eller så ju :-) Kram

2011-04-05 @ 16:44:12
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0