Snart är det dax...

...att börja jobba igen. På onsdag morgon för att vara exakt. Det kommer säkert gå bra, men man känner klart för barnen som ska dras upp så tidigt på morgonen.

Inskolningen på dagis går hur bra som helst. Fröknarna är jättebra och Saga verkar verkligen trivas. Känns väldigt skönt. Det positiva är att de ännu inte är en full grupp. Just nu är de bara 7 st barn. Tyvärr kommer Saga att vara den som lämnas först och hämtas sist. Det som känns lite jobbigt är att de äter mellanmål kl 14.00 och Sedan ska Saga gå utan mat fram till 17.30 när Jeppe hämtar henne...eller ännu längre tom eftersom Lowe också ska hämtas. Jag får slänga ihop mat dagen innan som Jeppe kan värma lite snabbt till barnen när de kommer hem.

På ett vis så ska det bli skönt att få bli en del av sitt arbete igen. Lära känna alla nya arbetskamrater som har trillat in medans man har varit hemma och friska upp minnet och rutinerna. Och allra mest längtar jag efter mina gamla arbetskamrater. <3

Denna veckan har gått otroligt fort. I måndags efter att vi hämtat Saga hälsade vi på mamma en sväng och sedan Jeppes pappa. I tisdags körde vi aldrig hem efter att vi lämnat Saga utan hälsade på Anna, Emil o Mikaela. Igår kom Janni och Fabian hit och idag sitter jag och väntar på larmkillen som ska komma och byta batteri på alla enheter. Hoppas han ringer snart för när klockan närmar sig 13.00 är det försent. Hatar när man inte kan få en fast tid. Hela dagen blir ju förstörd. Jag hade mkt hellre gått på stan med Lowe. Han har nästan inga kläder som passar honom längre. Läget är snart akut. ;-)

Hoppas ni alla får en bra dag!


Lika som bär eller?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja de var väldigt lika på den bilden hihi!



Roligt att börja jobba men kan tänka mig att de blir långa dagar för Saga på dagis. Kan du inte be dom att ge Saga något runt 17 tiden? Typ en frukt eller iallafall en macka så slipper hon vänta så länge tills kvällsmaten menar jag.. De kan ju inte vara så svårt för som eftersom Saga kommer vara kvar längst..

2011-02-25 @ 01:34:04
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra
Postat av: Elin

Jisses vad lika de börjar bli. Makalöst:)Mysig bild på dina små.. saknar er!! Kram

2011-02-25 @ 15:43:40
Postat av: Idarsilje

Just passing by, tripped over your site really. Still, looks nice.

2011-09-15 @ 08:02:02
URL: http://idarsilje.blogfrombed.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0