När mannen är borta dansar...

...frugan och barnen på bordet...eller inte. =) Är ju inte ens fruga. Haha.

Denna helgen eller snarare lördagen har varit lite småtrist. Känns som att alla har haft ngt att göra förutom jag. Hade Jeppe varit hemma hade jag inte haft ngt emot att sitta just hemma. Då har man ju iaf ngn vuxen att prata med. Nu säger jag inte att det inte varit mysigt att umgås med barnen. Men när helgen ser ut precis som vardagen så blir det lite precis som vanligt. Önskar att man hade haft nära vänner här i Önnestad att umgås med.

Jag hade egentligen lovat mig själv att inte jobba mer nu förens jag börjar jobba på riktigt. Men så ringde de från bemanningen och Jeppe menade på att jag kunde jobba, så jaja, tänkte jag det kan jag väl. Ska jobba dag nu på fredag och veckan efter jobbar jag kväll både lördag och sönag. Undrar hur det ska gå med en dagtur på en vardag...dessutom på en fredag när så många patienter skickas hem. Men det känns bra att få ta det passet så man hinner komma in lite i rutinerna innan man börjar jobba på riktigt.

Undrar hur det ska gå för min kära sambo dock. Blir första gången han tvingas upp tidigt, fixa bägge barnen och GÅ med dem till skolan. Jag har ju bilen. Mest nervös för att han inte ska väcka Lowe i tid. Han inser nog inte att Lowe verkligen behöver tid på sig för att kunna äta frukost och klä på sig i lugn och ro. Men lika bra att han övar på det. Lär ju inte bli sista gången.

Jag hade en hemsk dröm inatt. Sotaren var här tillsammans med brandkåren?! De inspekterade skorstenen och beslutade att den var felaktigt gjord och att hela taket och takstolarna var felaktiga. Så det var bara att riva hela huset. Jag hade sådan ångest och bara tänkte på hur vi skulle kunna få ihop pengar till ett helt nytt hus. Hemskt var det!

Nej, nu ska jag ta och göra frukost till Lowe som precis kom ner. Sedan blir det till att hämta Jeppe i stan ngn gång och ikväll blir det middag hemma hos svärföräldrarna.

Hoppas ni alla får en bra söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0