Tillbaka

Hej på er! Nu har man varit frånvarande ett tag. Jeppe har varit ledig och sedan drabbades han av svininfluensan och lunginflammation. Och när han är hemma så betyder det betydligt mindre datortid för mig. och sedan har jag inte haft tid. Men nu tar jag mig lite tid innan jag ska lägga mig för att vila en liten stund.

Jag har sedan förra veckan börjart lite smått med GI mat. Gick upp 1 kg, men nu är det på väg ner igen...har ju faktiskt slarvat lite under helgen och någon dag i veckan med. Då kan man inte räkna med gott resultat.

Varje dag har jag iaf ätit omelett till lunch med en stor hög grönsaker till och några matskedar créme fraich. Mkt mättande måste jag säga. Jag har blivit duktig på att äta mellanmål och känns märkligt att för en gångs skull vara mätt hela dagen från morgon till kväll och att inte vara vrålhungrig så fort man vaknar på morgonen.

Jag brukar vispa ihop 1 ägg tillsammans med lite grädde. Hacka 3 skivor bacon och 2 färska champinjoner, som jag fräser först. Sedan på med äggsmeten och kryddar med salt, peppar, paprikakrydda och chillikrydda. Salladen till innehåller bara isbergssallad och gurka. Och sedan ca 2-3 klickar créme fraich.
Idag provade jag att vispa ägget ihop med créme fraich tomat och saffran. Det blev väldigt gott. Man kan variera i det oändliga, vilket gör att man inte tröttnar så fort.

Tror nog att detta är en diet som jag kan hålla. Jag känner att det fungerar minst lika bra med knäckemackor och blomkål/broccoli istället för rostat bröd och potatis. Pasta och ris kan man ju äta ibland. Nu börjar det bli dags för lite mellanmål.

Får man inte lite vårkänslor idag när solen är framme. UNDERBART!!!

Och jag har fått dagisplats till Saga! Tyvärr inte på lekholmen, men det blir dagtid på ett annat ställe i stan så länge. Och det känns så skönt att veta att inskolningen blir av som planerat och att jag kan börja jobba 1 mars. Sedan får vi se när inskolning nummer 2 blir av. Kan tänka mig att vikommer att få vänta till i höst.

Tjingeling!




Kommentarer
Postat av: Nadja

Välkommen tillbaka vännen! Har saknat dig. Så han åkte på svininfluensan också ... stackare. Hoppas han mår bra/bättre nu.

Skönt med dagisplatsen - ett bekymmer mindre.

Stor kram!

2011-01-21 @ 09:51:19
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com
Postat av: Julia

Ja det håller jag med dig om :-) hihi. Krams!

2011-01-25 @ 13:46:39
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad roligt att det går på rätt håll för dig nu :-D Du är duktig du :-)!!



Jag har helt ärligt inte hunnit med någon motion. Det har varit fullt upp med Max eller med massa annat här hemma så de har liksom bara fått ligga på hyllan just nu. Och sen har de blivit massa "snabb" mat så som pasta och hamburgare och pizza m.m eftersom vi inte hunnit laga mat när Max varit dålig. Så jag är egentligen chockad över att jag inte gått upp sen sist jag vägde mig!



Min dröm vikt ligger 10 kilo bort. Och ska jag lyckas med de innan den 13 augusti så får det gå fort nu. För det som jag gjort nu är att gå ner ca 0,5-1kg i veckan. Inte mer. Just för att kroppen ska hinna med. Och då blir de tajt med tiden...

2011-01-26 @ 12:30:38
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0