Torsdag 27/1 2011

Sitter och försöker pussla ihop mitt schema inför våren. Får försöka jobba kvällar på torsdagarna och helgerna eller måndagarna. Det blir så bökigt med Jeppes jobb annars. Och för att inte tala om att det försvinner lite pengar om han börjar pendla på heltid. Bara att hoppas på att man inte blir korrigerad till en kvällstur tisdagar och onsdagar. För så blir det lite knasigt. :S

Det blir ett evigt pusslande fram tills barnen är så stora att de kan ta hand om sig själva lite. Med andra ord en låååång tid framöver.

Denna veckan har jag börjart med naturdiet, men har ätit vanlig kvällsmat med så lite kolhydrater som möjligt. Och idag visade vågen -1,9 kg. Ska försöka hålla igen så gott det går i helgen och verkligen försöka att inte väga mig fören på måndag. Är lite beroende av att ställa mig på vågen varje morgon. Och jag vet, är inte vikten som räknas utan centimeterna man blir av med på kroppen. Men det är lättare att väga sig. =)

Har börjat gå ut och gå 2-4 gånger om dagen. Både korta och långa rundor. Det är faktiskt otroligt skönt att få komma ut och röra på sig igen. Har varit så lat på sista tiden. Mitt första mål är nu 9 kg ner för att nå utgångsvikten som jag hade då jag blev gravid sist. Bara 7,1 kg kvar. Hoppas på att klara av det innan jag börjar att jobba. Dvs till den 1 mars.

Saga nästan springer fram nu, hon har verkligen utvecklats under denna månaden. Det går så fort så fort. V. 7 är det dags för inskolning på ett tillfälligt ställe i väntan på en plats på Lekholmen (dygnetrunt-dagis). Kommer bli lite bökigt att ordna med en inskolning till senare, men så får det vara nu när det är som det är. Hoppas bara att man får reda på det i god tid. På 1 års kontrollen vägde hon 10 kg och var 75,5 cm lång.

Idag skiner solen och det är -9 ute. Underbart väder, men hade gärna haft någraq grader varmare om mán nu ska gnälla på vädret vilket man alltid gör. Men tänker bara på den dyra elen. Fotsätter det att vara såhär kallt så lär vi ha skyhöga elräkningar på siste februari, mars och siste april. :( Och det tär på allt annat man skulle behöva köpa. Jag menar 3000 kr extra på elräkningen på 1 MÅNAD, det är INTE ok. Det är ju de 3000 som skulle räcka till kläder, skor, bensin och mat. Så visst blir man kinkig.

Nu har Saga precis somnat så jag ska passa på att tvätta en maskin tvätt som får torka tills imorgon. Vägrar använda torktummlaren nu när elen är så dyr. Sedan kommer Sabina och håller mig sällskap en stund.

Hoppas ni alla får en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0