Tillbaka i verkligheten igen.

Ja, nu har man jobbat i snart 3 veckor, men det känns som man aldrig varit hemma. Fast mina kära arbetskamrater får stå ut med min förvirring som uppstår med jämna mellanrum. Kan bli lite knasigt ibland, när man handlar eller öppnar munnen innan man tänker. XD De nya på våran avdelning måste tro att jag har lämnat hjärnan hemma eller nått. Och det har jag kanske delvis gjort. Men det är mkt att ta in och det är inte gjort på 3 veckor kan jag säga.

Jag längtar så efter våren nu, efter att slippa klä på barnen så mkt kläder. Facken är fulla av ytterkläder och skor som asas fram och tillbaka. Men det verkar till att hålla sig under nollan nu på nätterna iaf en vecka framåt. Det går bra på Sagas dagis. Hon verkar trivas hur bra som helst och fröknarna är toppen! Hoppas att det blir minst lika bra när det väl blir tal om en flytt till "nattis".

Ont har jag i ryggen, ganska så precis mitt på ryggraden. Tyvärr hände det på jobbet, vid ett moment som krävde att jag vred mig. För det var trångt och jag ville inte ha min pat skulle trilla. Så nu får jag verkligen tänka på att göra rätt när jag böjer mig eller lyfter ngt, för ryggen gör sig verkligen påmind. Trist!

Idag ska jag ägna min dag åt att tvätta, har 2 tvättkorgar som är överfulla. Och så blir det väl det vanliga som att dammsuga, städa toaletten och tömma diskmaskinen. Är det bara JAG som tycker att det snabbt blir dammigt och skitigt inne på toaletten/badrummet? Jag kan torka av toalettstolen från svart flock och torka av vasken ena dagen, dagen efter ser det likadant ut. Men det är kanske helt enkelt så att detta är ett objekt som man får hålla på med dagligen.

Hur ofta städar ni eran toalett/ert badrum?



Kommentarer
Postat av: Nadja

Ha ha ... lämnat hjärnan hemma ... ja du så känner jag mig precis och jag har jobbat 4 (?) veckor längre än du :) Inte bra med ryggen. Ska du inte lämna in en tillbudsanmälan på det? Hoppas du repar dig snabbt. Toaletterna ja .... håller med dig. Jag städade igår - känns som jag borde på det idag igen. Jag städar badrummen ordentligt en gång i veckan, sedan torkar jag av handfaten v b och kör med toaborsten när det behövs däremellan. Men usch ja, det hade behövts oftare - samtidgit vill man ju göra annat än att städa :)

KRAM

2011-03-16 @ 14:28:00
URL: http://paddiskrypin.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ha ha ... lämnat hjärnan hemma ... ja du så känner jag mig precis och jag har jobbat 4 (?) veckor längre än du :) Inte bra med ryggen. Ska du inte lämna in en tillbudsanmälan på det? Hoppas du repar dig snabbt. Toaletterna ja .... håller med dig. Jag städade igår - känns som jag borde på det idag igen. Jag städar badrummen ordentligt en gång i veckan, sedan torkar jag av handfaten v b och kör med toaborsten när det behövs däremellan. Men usch ja, det hade behövts oftare - samtidgit vill man ju göra annat än att städa :)

KRAM

2011-03-16 @ 14:28:29
Postat av: evelina

Nu vet jag inte omni har tvättmaskinen i samma rum som toaletten är, men annars dammar ju det ner något kopiöst. HUr är det annars, saknar dig!

2011-03-16 @ 19:41:29
Postat av: Sandra

Jag tycker samma sak! Städar toaletterna varje dag känns de som. Nu har vi glas under speglen och den kan man torka av, gå ut och sen när man kommer om igen är den dammig. Torktumlaren och tvättmaskinen är en stor bov till allt damm har jag hört! Men vi har tyvärr ingen annanstans att ställa våra så de får snällt vara kvar i badrummet.



Hoppas din rygg blir bättre snart!

Kram

2011-03-16 @ 20:18:18
URL: http://www.familjejuveler.se/sandra
Postat av: Johanna

Jag städar toaletten varje dag, dammsuger och torkar golven varje dag. Har inte mycket val

Med en liten Neo hemma :) hoppas du blir bättre iryggen. Kram

2011-03-18 @ 23:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0