Blogg time

Bloggar väldigt dåligt nu för tiden. Orken och lusten finns inte riktigt och inte tiden heller.  Idag är det exakt 2 veckor kvar tills min semester börjar. Längtar riktigt mkt. Behöver ta en ordentlig upprensning och städning här hemma. Har inte gjort det sedan vi hade semester sist. En kontainer hade varit till stor hjälp för då är det inte lika svårt att slänga saker som bara står och skräpar. Ska man köra iväg med det så tar det en väldans tid. För först ska allt sorteras in i minsta detalj och slängas på släpet. Sedan ska det köras iväg (till Tollarps återvinningsstation) och det lär bli en del vändor. Och väl där ska det kastas i olika kontainrar. Allt det där får ju en att tappa lusten helt.

Lowe har börjat rita. Han ritade ju innan med men då var det bara streckgubbar med en massa vapen. I förgår visade fritidsfröken mig en superfin bild. Han hade ritat ett hus med fönster och en dörr, träd och blommor på marken och en ko. Den var sååå himla fin. Kanske har konstnärsgenen slagit igenom även hos honom.

Saga har börjat få hörntänder nu och hon har lärt sig att gunga på en riktigt gunga. Blev helt paff när Jeppe satte henne på den härom veckan och hon höll i sig och gungade en bra stund. Saga har fått en plast på lekholmens förskola. Den 30 Augusti ska hon börja skolas in där och jag hoppas att det ska gå lika bra som det gjorde med Lowe. Fast han var van vid att sova borta, det är ju inte hon. Däremot så är hon lättare att lägga om kvällarna, Lowe fick man kämpa med från kl 20.00 till klockan 22.00. Hoppas även på ett besked om att Lowe med får en "nattis" plats i samma veva. 

Kan säga att jag börjar trivas väldigt bra här nu i Önnestad. Kan ju bero på att man lärt känna fler genom skolan och fotbollen. 

Just nu pågår en renovering på våran gästtoalett. Har snickaren här idag. Hoppas på att slutresultatet blir bra, men det betvivlar jag inte. Sedan är det dags för toaletten där nere. Till sommaren eller hösten förhoppningsvis. Blir nog i samma stuk med våtrumsmatta. Ska försöka tränga in ett badkar där med. Jag vet en liten kille som hade blivit överlyckliga över det. Och ja, lilltjejen med för den delen.  

Får nog sparka igång Jeppe lite för den delen med. Lowe måste få sitt sovrum färdigt. Men han verkar inte tycka att det är så roligt att lägga upp en plan för hur vi ska gå tillväga och när vi ska påbörja det. Får man bara barnvakt så kan jag nog göra det själv om inte han är villig till det. ;) När jag ser hur fint alla andra har det så vill jag själv sätta fart här hemma. Känns som att allt har stått stilla ett bra tag nu och det som gjorts är inte finliret färdigt ännu. Det fattas tex lister och dylikt. Och det retar mig varenda gång jag ser det. Men vill man ha ngt gjort får man väl göra det själv antar jag. Och barnsäkra här hemma har vi med ett stort behov av. Jaja, Jeppe lär ju själv märka av det när han har barnen i 5 veckor i sommar.

Hoppas att ni andra med har det bra!


Sagas första gungtur på en riktig gunga




Sabina tog studenten


Saga kladdar med Yoggi


Utsikten från hotellrummet i Turkiet


En glad Lowe på restaurang i Turkiet


Hela truppen samlad


Lowe dansar på scenen i sin spidermandress


Saga på André o Julias Hotellbalkong


Lowe var med i "Mini Club" och denna dagen var de pirater

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0