Onsdag 7 september

Sjukstuga var det här! Lowe har haft feber till och från sedan i måndagskväll. Blir det inte bättre får jag väl ta honom till läkaren imorgon för att se så han inte har öroninflammation. Själv har jag börjat få problem med mina ögon. Har små strån och "bubblor" som far runt i synfältet, värst är det på vänster öga. Har alltid haft några få sedan jag var yngre, men inget som stört. Nu stör det verkligen och jag känner att min syn suddas till emellanåt. Värst är det när jag tittar mot ljusa ytor, då syns dessa mest. Läste att det kallas för glaskroppsgrummlingar som är helt ofarligt, men får man många på en gång så bör man kolla så att man inte är på väg att få näthinneavlossning. Så jag antar väl att jag får kolla upp detta, men som vanligt när det kommer till mig själv så drar jag mig för att söka hjälp. Men frågan är, vart söker jag mig? Vårdcentalen eller Optiker?

Måste säga att jag känner mig fruktansvärt duktig! Tog min sista cigarett i söndagskväll och har inte rökt en enda sedan dess. Första dagen avverkade jag 3 nikotintuggummin och andra dagen inga. Idag har jag heller inte tagit några nikotintuggummin. Nu måste jag bara sluta frossa i allt det goda med. Hoppas att jag hittar samma vilja att sluta med det som med ciggen. Hade varit intressant att se hur mkt man kunde tappa på ett år genom att äta normalt och sluta med godis/kakor/läsk. Kommer jag att klara det med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0